Lekker eten: wie houdt er niet van? Bij lekker eten kun je overigens ook al wel snel denken aan een patatje, een pannenkoek of een broodje hamburger. Natuurlijk is er genoeg voedsel dat niet alleen lekker is, maar ook nog eens gezond. Het is hierbij een kwestie van uitproberen wat jouw smaak is. Er zijn zoveel mogelijkheden in bijvoorbeeld groente en fruit. Je kunt combinaties maken, er een smoothie van maken, ze door je eten doen en nog veel meer. Gezond voedsel is belangrijk voor een gezond lichaam. Een lichaam dat veel vet binnenkrijgt, is hoe dan ook niet gezond. Zelfs niet als je er niet dik van wordt. Dit kan juist betekenen dat vet rondom de organen gaat zitten aan de binnenkant, en dat betekent niet veel goeds. Wat wel gezond is? Veel groentes en fruit is altijd goed. Je kunt altijd kiezen voor een portie rijst met groenten bijvoorbeeld. Ook vlees is iets dat gezond is, echter is dat niet al het vlees. Een goed voorbeeld is kip. Een ideale maaltijd zou dan rijst met groenten en kip zijn. Natuurlijk zijn er eindeloos veel mogelijkheden en is het een kwestie van smaak. Wat wil jij eten wat niet te ongezond is? Vergeet niet dat het niet iedere dag ontzettend gezond hoeft te zijn. Een keertje een patatje of een stuk pizza mag natuurlijk. Let er alleen op dat dit niet te vaak gebeurt, want een lichaam dat teveel slechte stoffen binnenkrijgt, is een ongelukkig lichaam. Dat wil je niet. Het kan veel klachten veroorzaken, waarvan vermoeidheid de meestvoorkomende is. Hoe vervelend is het dat jij continu moe bent doordat je slecht eet? Dit heeft ook vaak te maken met veel suiker eten. Suiker is een aanslag op het lichaam, maar het is moeilijk te vermijden. Het zit tegenwoordig bijna overal in. Een tip: koop zoveel mogelijk vers. Ga naar de markt met een grote tas en sla eens wat groenten en fruit in. Doe dit regelmatig en leer jezelf aan dat je wat gezonds pakt in plaats van een snack zoals een koekje. Er zijn genoeg mogelijkheden!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *