Gezondheid 0 Comments

5 tips om gezonder te koken

Gezond eten kan ontzettend lekker zijn, als thuiskok vinden we het soms wel lastig om altijd gezond te koken. We hebben het druk en er is niet altijd tijd voor een uitgebreide kooksessie. Wij hebben een aantal handige tips voor je opgesteld waardoor jij voortaan altijd gezond kunt koken. Pak de pannen en pollepels er maar bij en vergeet geen schort aan te doen! Met een hip, leren schort in jouw favoriete kleur heb je meteen zin om de keuken in te duiken.

 

  • Back to the basics

 

Zeker als je een drukke baan hebt is het verstandig om simpele gerechten te maken. Kies voor eenvoud. Een stukje vlees met groentes is alles dat je nodig hebt. Door verschillende groentes te gebruiken en met meerdere kleuren te werken wordt het meteen een klein feestje op je bord, het ziet er aantrekkelijk uit en het is heel gezond!

 

  • Eenvoudige recepten

 

Probeer zoveel mogelijk makkelijke recepten te vinden. Door een aantal basismaaltijden op te zoeken en hiermee te variƫren door de week heb je altijd gevarieerd eten. Je weet precies hoe je het moet maken en je bent zo klaar. Easy!

 

  • Kruiden doen wonderen

 

Je kunt kant-en-klare potten en pakjes kopen in de supermarkt, hier hoef je alleen een beetje water bij te doen. Je sauzen en marinades zijn hierdoor erg snel klaar. Vaak zitten er veel ongezonde stoffen in deze potten, zonde! Je kunt zelf ook heerlijke sauzen maken, door verschillende kruiden te gebruiken kun je de lekkerste smaken zelf maken.

 

  • Planning

 

We kennen dit probleem allemaal. We weten niet wat we vanavond willen eten, laat staan voor de hele week. Als je dit toch voor een hele week kunt bedenken hoef je niet zo vaak meer om boodschappen!

 

  • Grote porties

 

Maak altijd meer dan nodig is. Je kunt het teveel aan eten invriezen en later opeten. Je kunt het ook de volgende dag als lunch eten, groentes bij de lunch eten is hartstikke gezond!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *